Pia Seeberg

VIDEO: Intensiv sirkeløkt med lite utstyr

7. februar 2017   |   Kommentarer

 

I dagens #treningstirsdag er det klart for å dele den siste treningsøkten i ShapeUp Kickstart 2017. Nå er vi på uke 5, og deretter står 6, 7 og 8 for tur. Det vil altså si at dere nå sitter med et fiks, ferdig åtte ukers treningsprogram dere kan bruke til å kickstarte dere selv når som helst.

  • Det har en rolig start, slik at du virkelig kan forsikre deg om at du ikke går for hardt ut.
  • Styrkeprogrammene er enkle, og kan gjennomføres uansett hvilken nivå du er på.

HER kan du lese mer om hvordan du varierer og tilpasser de ulike øvelsene til deg og ditt utgangspunkt. 

  • Kondisjonsprogrammene kan også gjennomføres av hvem som helst. Det er ett program du kan gjøre på mølle, romaskin, sykkel, eller ute i naturen, ett Tabata-program du kan gjøre hjemme på stuegulvet, og så har vi dagens program da, som er kondisprogram nummer tre. Kondisjonsmulighet nummer fire er å joine en gruppetrening du liker, eller annen trening du finner glede i. På den måten kan du variere planen etter egen lyst, og ikke bare ting som er bestemt av meg 🙂
_T3A0332

Foto: Rasmus Kongsøre

I dag deler jeg altså det tredje og siste kondisjonsprogrammet – det betyr at hele ShapeUp Kickstart er delt med omverdenen, også til dere som ikke kjøpte bladet i januar, og det er på tide å lage et samlet innlegg med alle videoer, kalenderen, sidene i bladet, bilder og tips. Dette kommer neste #treningstirsdag, så det er bare å glede seg 😉

Hvem vet, kanskje du har utsatt kickstarten til… nå? Hehe. 

Jeg liker denne sirkeløkta svært godt, da du virkelig får kjørt kroppen gjennom store, gode bevegelser, men da uten mye belastning. På den måten kan du konsentrere deg om å holde en god teknikk med et høyt tempo, i motsetning til styrkedag 1 og 2 – da er det tunge løft som gjelder. Kjør så mange runder du selv ønsker, men minimum to. Oppvarmingen din kan være en blanding av dynamisk oppvarming og fem repetisjoner på hver øvelse. På den måten har du vært innom det som kommer, og du kan konsentrere deg helt og holdt om god intensitet når økta er i gang.