Pia Seeberg

Sunt, smakfullt og proteinrikt på 1-2-3

4. mars 2019   |   Kommentarer

Reklame ism. Prior

Ny mandag, ny #matmandag😍👩🏼‍🍳

Dere som følger meg vet at jeg elsker raske, næringsrike løsninger, noe som preger stort sett hele kostholdet mitt, fra a til å. Å matche de to er ikke alltid like lett, da næringsrikt ofte går på bekostning av rask tilbredning, og vica versa, meeen ved å tenke litt lengre enn nesa si er det absolutt gjennomførbart.

Ikke minst blir det enklere med produkter som er laget for å oppfylle nettopp disse to kravene – som Urtemarintert Kalkunfilet fra Prior.

Dette er en proteinrik og lettvint nyhet fra Prior-gjengen, perfekt for oss med en sunn og aktiv treningshverdag!

Når de fortalte meg om den tenkte jeg inni meg at den er sånn cirka laget for meg, til tross for at jeg som regel bare lager mat for en til to personer. Because as you know – #matbokslyfe!

Denne lager seg selv i ovnen, og etter 20 minutter på 190 grader i ovnen er den fiks, ferdig og klar til å spises. Kalkun er jo som kylling, kan brukes til absolutt alt, så man kan fint la fantasien løpe løpsk. Jeg pleier jo ofte å ta det som befinner seg i kjøleskapet, av frykt for å noensinne måtte kaste mat, og noe jeg kan anbefale på det varmeste er Urtemarinert Kalkunfilet med stekt grønnkål, kikerter og avocado. 

Oppskriften er like enkel som den høres ut som. Stek grønnkålen i litt kokosolje, og tilsett kikertene når den er tilnærmet ferdig stekt, dvs blitt litt mykere. Jeg krydret blandingen med litt salt, pepper og hvitløkskrydder, før jeg slang det på en tallerken sammen med avocado og litt rå paprika. Elsker paprika😍

Og voilá! Et smakfullt, næringsrikt måltid på 25 minutter, der du har vært i arbeid i typ.. fem av de.

Kalkunen lager seg jo selv i ovnen, mens du kan gjøre andre ting. 

Èn pakke består av snaue 360 gram, som vil si at den holder til langt mer enn én porsjon. I mitt tilfelle spiste jeg noe til lunsj, lagde til mannen, og tilbredte resten i en matboks. I matboksen hadde jeg også kikerter, spinat, grønnkål, fermentert kål, avocado og litt rå gulrot.

Mat for mons på farta!💪🏼

Kalkun inneholder hele 25 gram protein per 100 gram kjøtt, så her trenger du ikke store mengder for å få i deg tilstrekkelig protein per måltid. 100-120 gram er mer enn nok, spesielt når du kombinerer med andre næringsrike matvarer som holder deg mett lenge. Boksen denne kalkunen kommer i kan brukes flere ganger, så ikke kast den – den er gull å steke f.eks grønnsaker i, eller annet kjøtt, og jo flere ganger vi kan bruke ting, jo bedre😊

Tommel opp for produkter som gjør det lettere å få i seg det vi trenger i en travel hverdag, spesielt for oss som er opptatt av å underbygge treningen vi gjør med mat som styrker kroppen.

Ikke minst smaker det godt, og minner oss på at det er sunt å kose seg! Urtemarinert Kalkunfilet er tilgjengelig i Coop Obs, Mega og Extra, samt Meny, Spar, Joker, Kiwi og Bunnpris. Som du ser av innlegget er det mye mat i et produkt, så her får du næring for penga. I like! 

Ha en strålende mandag videre, fintfolk😍