Pia Seeberg

Påskeidyll og en utstyrsfri treningsøkt du kan gjøre i påsken

15. april 2019   |   Kommentarer

Hei fine folk, og god påske😊

Jeg nyter late dager på fjellet – solen skinner, det er 100% vindstille og 3, 4 grader i lufta – skjønner ikke at vi kan være så heldige ass. Jeg har vært på skitur både i går og i dag, passe lang tur i går, og en god langtur i dag. Deilig. Nå jobber jeg litt på pc´en, før det blir middag, kos og film med mannen i kveld. Livet! I morgen reiser vi videre til Geilo, der blir det mer familie og høyere tempo, så vi nyter den siste, litt sånn eekstra rolige dagen😊

Men jo! Jeg vet at mange av dere liker innspill til hvordan dere kan trene dere til godfølelsen, og ikke minst holde formen vedlike, uten å måtte reise på treningssenter.

Jeg har en rekke av disse øktene liggende, og liker blant annet den dere ser under. Du trenger ikke noe annet utstyr enn deg selv (og muligens en matte), og økten kan gjøres så lang eller kort du vil – det liker vi!

Jeg prater litt på begynnelsen, så selve økten starter på 1.07. 

Slik gjør du 

Etter en kort oppvarming setter du i gang.

I denne økten trener du hele kroppen ved hjelp av fullkroppsøvelser med egen kroppsvekt. Du skal jobbe 30 sekunder på hver øvelse, før du tar 1 minutt pause. Èn runde tar deg dermed 4 minutter, inkludert pause, og jeg tenker at 2-5 runder er en sabla god treningsøkt. Om du kjenner deg klar for det, øk gjerne fra 30 til 45 sekunder arbeid på hver øvelse – bare merk deg at det ikke er lagt opp til noen pause mellom øvelsene, og at du dermed må holde trøkket oppe hele veien.

Øvelsene er som følger.. 

  • Breakers
  • Push ups med ryggtrekk
  • Hoppende utfall
  • Situps med strake bein
  • Burpees
  • Klatreplanke

Sørg for å ha god teknikk hele veien, og ikke øk tempoet før du kjenner at teknikken sitter😊

Håper du likter økten hvis du tester – jeg leker med tanken på en økt på verandaen her før avresise i morgen.. time will show.

Nyt mandagen, påskeferie eller ei💛