Pia Seeberg

Kunsten å logge av

12. april 2017   |   Kommentarer

Ja, for det er jo faktisk en kunst – spesielt når man har sosiale medier, innholdsproduksjon og inspirasjon som jobb, hehe. I skrivende stund er jeg ferdigtrent (økten er i bunnen av dette innlegget) og ferdigspist, klappet og klar for avreise til Geilo for å tilbringe siste del av påsken med kjæresten og hans familie. Siste del av påsken blir fylt med fest og moro, i god kombinasjon med lange skiturer og gode venner – I like!

I tillegg vet jeg at mannen har det ekstremt moro med den ene ruta i påskebingoen jeg gjør med Carmex, nemlig at jeg skal ta en spensthopp hver gang noen sier god påske til meg, hehe. Det er ikke særlig til spensthopp lenger, for å si det sånn..

Som du skjønner setter jeg en strek for påsketreningen min her, og lar resten av aktivitetspåsken bestå av, nettopp skiturer og hverdagsaktivitet. Jeg håper dere har funnet litt inspirasjon til hvordan dere kan trimme i påsken, uansett om dere befinner dere på en hytta, hotell, i varmere strøk, har bypåske.. you name it. Så lenge lysten er på plass har du alltid muligheten til å ta deg en økt. Og jepp – denne påsken anbefaler jeg selvfølgelig påskeøkta. Om du enda ikke har fått den med deg, sjekk den ut på min YouTube-kanal HER.

Jeg har alltid noen tips jeg liker å følge når jeg skal ta ferie, for å gjøre det enklere for meg selv å koble av. For å unngå at dette innlegget blir miiilelangt så la jeg de ut på min Facebook-side nå nettopp, så du finner de HER. Legg gjerne igjen en like om du ikke allerede har gjort det, så får du med deg liknende oppdateringer i fremtiden – every like counts! Haha.

Hvert øyeblikk må jeg kjøre for å rekke et tog, men som lovet på Snapchat, her er økten jeg kjørte i dag. Jeg brukte et miniband og en litt større strikk for å få meg en god styrkeøkt – tradisjonelle styrkeøvelser med mange reps og konstant spenn, i kombinasjon med statiske posisjoner på slutten av økta, for å virkelig ta ut det siste i muskulaturen. Jeg kommer til å være støl.no i morgen!

Oppvarming

40 minutter rolig jogg og gange med min trofaste turkamerat, familiehunden Ica.

Hoveddel

A1) Ettbeins knebøy med hjelp 10 reps x 3

A2) Facepulls med strikk 20 reps x 3

B1) Strake markløft med strikk og rotasjon 25 reps x 3

B2) Pike push ups 10 reps x 4

B3) Liggende digonalhev med 2 sek hold i topposisjon 8 reps på hver side x 3

C1) Reverse hypers (fra verandaen på hytta, hehe) med miniband rundt anklene og 2 sek hold i topposisjon 15 reps x 3

C2) Liggende nedtrekk med strikk og beinhev 12 reps x 3

D) Utfall bakover fra høy kant med kneløft på toppen 20 reps på hvert bein x 2

Her lå jeg på bakken med en pute under magen, og festet strikken i verandaen fremfor meg. derfra gjorde jeg en nedtrekk bevegelse, hold bunnposisjonen i et sekund, før jeg gjentok bevegelsen. Samtidig holdt jeg beina oppe fra bakken, og klemte fotbladene sammen.

C3) Sideliggende beinhev med miniband rundt anklene 15 reps x 3

Finisher

For å avslutte styrkemoroa gjorde jeg cirka ett til 1,30 minutter statisk hold i følgende posisjoner…

  • Bunnposisjon av en overhead squat med to miniband rundt beina (ett over kne, et under kne) og en stav over hodet (haha).
  • Topposisjonen av Reverse hypers
  • Bunnposisjonen av en smal pushup (overraskende seig!)
  • Hollow Rock
  • Superman på magen

Statisk trening skal ei undervurderes ass – feel the burn, og hele den regla der!

Og dett var dett – litt tricky å skjønne alle øvelsene når jeg skriver kanskje, så jeg skal definitivt prøve å filme økta til dere neste gang jeg gjør den. For dette blir ikke siste gang.. I loved it!

Men hei, nå må jeg rekke toget mitt – ha en fantastisk påske dere, logg på livet og NYT! Blir mindre aktivitet her på bloggen i disse dager, men desto mer når hverdagen igjen inntreffer – HEI??☀️?