Pia Seeberg

En enkel, næringsrik og nydelig treningsmiddag på grillen

28. juni 2019   |   Kommentarer

Reklame ism. Prior

Grillings er livet! 

Det er lite jeg syns er så digg som når mannen fyrer opp grillen, og jeg får lov til å svinge meg på kjøkkenet – føler ting blir så mye enklere når man skal grille😅 I motsetning til hva mange tenker og tror kan jo grillings gjøres så sunt og næringsrikt som bare det!

Denne middagen dekker behovet for alle næringsstoffer for oss i med en aktiv treningshverdag, og gjør du en del av det klart i forkant, slik jeg gjorde, er det hele fiks, ferdig på snaue 20 minutter. Enkelt og raskt å lage altså, og smaker supergodt!

Retten jeg skal vise dere i dag er enkelt og greit saftige kyllingfileter med enkel marinade, samt hjemmelaget potetsalat og en god, gammeldags salat som lar de to andre elementene skinne som de burde.

Det er sunt å kose seg, og det er denne grillmiddagen et perfekt eksempel på!

 

Til kyllingen trenger du.. 

Prior kyllingfileter

Salt og pepper

Persille og hvitløk

En god olivenolje 

 

Slik gjør du

Lag et snitt i hver filet. Skrell og skjær hvitløk i tynne skiver og putt dem inn i snittet sammen med persille. Pensle filetene med olje. Strø over salt og pepper. Grilles på middels varme i 5-7 minutter på hver side.

Inspo er hentet fra hjemmesidene til Prior.no – sjekk det ut her.

 

Til potetsalaten trenger du.. 

Et halvt beger med rømme

En halv rødløk

Cirka to spiseskjeer med sylteagurk

Vårløk, cirka to strimler

Cirka 400 gram poteter

En håndfull finhakket gressløk

Saften fra en halv sitron

Litt sukker, salt og pepper

Du kan sjekke ut hele oppskriften her. Som du ser reduserte jeg oppskriften noe, ettersom vi bare er to, meeen vi er to sultne treningsmennesker som setter pris på middagsrester, så reduserte ikke så altfor mye heller, hehe.

 

Slik gjør du

Begynn med å koke potetene, men ikke for mye, da går de fort i oppløsning når du mikser de inn i salaten. De skal ha litt motstand. Når potetene er ferdigkokte mikser du sammen de andre ingrediensene, før du putter oppi potetene. Denne kan gjerne stå litt å kjøleskapet hvis det trengs, så smakene får satt seg – jeg lagde denne før trening, så jeg bare kunne ta den ut rett før grillingen.

 

Sist men ikke minst lagde jeg en enkel salat, bestående av tomat, isbergsalat, mais og agurk. Her kan jo ta hva man haver – jeg er jo egentlig ikke så fan av isbergsalat, men akkurat til dette smakte det friskt, godt og crunchy😊

Og så enkelt mekker du altså et sunt og godt måltid på grillen, uten å måtte ty til ferdigprodukter uten godfølelse.

På Prior sine nettsider finner du mer inspo til hvordan du kan grille sunt og næringsrikt i sommer, og på den måten få både i pose og sekk. Ikke minst er det hyggelig å overraske de du er glad i med noe som både smaker godt og gjør godt for kroppen.

Sjekk ut Prior sine oppskrifter her.

Har du noen smakfulle, næringsrike og enkle grilloppskrifter du vil dele med meg kanskje? Del gjerne lenker eller liknende, så kan vi fortsette å inspirere hverandre😍