Pia Seeberg

Denne treningsøkten utfordre både styrke, pust og puls

14. november 2017   |   Kommentarer

I dagens #treningstirsdag tenkte jeg å dele med dere en treningsøkt jeg gjorde for en stund tilbake, men som jeg definitivt kommer til å gjøre flere ganger. Den er inspirert av Inger in Dubai, noe dere kanskje kjenner igjen når dere ser økta? Hehe. Jeg er så glad den dama finnes, og ekstra glad blir jeg når jeg oppdager at de fleste øktene hennes kan gjøres av oss dødelige også.

Må bare justeres litt fra tid til annen 😉

Takk til Comfort Hotel Børsparken for lån av lokaler 😍 Denne økta gjorde jeg etter et møte jeg hadde der, og ja.. du kan jo trygt si at de har det man trenger, og litt til. 

Slik gjør du 

Når klokka starter har du et minutt på å gjennomføre 8 squat clean thrusters. Når neste minutt begynner går du rett på neste øvelse, som er 16 utfall fremover. Er du heldig har du fått hvile litt i det forrige minuttet, men kan godt være at du ikke gjør det også, hehe. Du jobber deg gjennom alle øvelsene på denne måten, før det siste minuttet er pause. Deretter gjentar du det hele 2 ganger til, eller mer om du vil.

Øvelsene er som følger.. 

8 Squat clean thrusters (kan byttes ut med kun thrusters med f.eks hantler, for å forenkle øvelsen).

16 utfall fremover, 8 på hvert bein

16 renegade row, 8 push ups

16 Box jumps

16 kettlebell swings

… og med det stikker jeg på trening selv også. Ha en nydelig tirsdag, alle😃