Pia Seeberg

VIDEO: En fullkropps styrkeøkt du kan teste

2. mars 2017   |   Kommentarer

I dag rakk jeg en treningsøkt midt på dagen, før lunsj, som i praksis er noe av det beste som finnes! Jeg hoppet på en tog fra drammen i 07-tiden, powerwalket til Myrens Sportssenter og spilte inn Treningspodden med Silje, før jeg fikk trent en fullkropps styrkeøkt med både tunge og lette sett. Elsk!

Jeg kjenner på meg selv at jeg virkelig har fått en hissig påminner om hvor mye jeg elsker disse styrketreningsøktene mine, og ikke minst at kroppen hadde godt av en liten pause – nå er jeg gira som aldri før på å fortsette å bli sterkere, samtidig som jeg evner å kombinere disse gode styrketreningsøktene med et bra (nok) kosthold og alle andre prestasjonsarenaer i livet.

meu

Du vet, jobb, kjæreste, familie, venner, livsnyting.. kanskje flere som kjenner seg igjen i denne målsettingen? 😉 

Anyhoow! Dagens styrkeøkt ser dere i denne videoen. Navn på øvelsene og antall reps har jeg også skrevet under videoen, så dere kan screenshotte og ta med dere på trening. Økten er superdigg for deg som vil gjennomføre en effektiv treningsøkt som tar for seg hele kroppen, og som trives med å kombinere tunge og litt lettere trening i én og samme økt.

Sjekk ut økta på min YouTube-kanal HER.

Oppvarming

Worlds Greatest Stretch og litt Squat to stand, før jeg gradvis jobbet meg opp til arbeidsvekten i markløft.

Hoveddel

A1) Markløft 4-6 reps x 4

A2) Enarms roing fra benk 12-15 reps x 4

B1) Utfall bakover fra step 10-12 reps x 3

B2) Pushups med ekstra vekt 5-8 reps x 5

C1) Rygghev med vekt 12-15 reps x 2

C2) Løft med benspark 20 reps x 2

D) Pallof press med kabel 12 reps x 2

… nå har du både video og tekst på økta, så her er det bare å teste! Ettermiddagen min tilbringes på RAW Trening, der jeg har kunder frem til åttedraget. Deretter er det hjem, hjem, hjem til mitt fantastiske hus, og vi er bare en liten dag unna helg – hurra!