Pia Seeberg

Treningsuka som gikk – uke 32

13. august 2017   |   Kommentarer

Mandag

Denne dagen klarte jeg såvidt å knipe inn en kjappis på SATS. Trodde jeg hadde god tid til å trene, men så plutselig.. hadde jeg ikke det😅 Det ble følgende styrkeøkt, med noe kortere pauser enn jeg hadde ønsket meg, hehe.

A1) Sumo markløft 6+2+2 x 4

A2) Smale push ups med vekt 6-8 reps x 4

B1) Utfall bakover fra vektskive 10-12 reps x 3

B2) Roing i ringer 10-12 reps x 3

C1) Kettlebellswings 20 reps x 2

C2) Håndstående til vegg 1 min

Tirsdag

Var på CrossFit Fønix, der økten startet med forholdsvis tunge skulderpress og overhead squats, før vi gjorde følgende en AMRAP, 9 pullups, 9 håndstående push ups (jeg gjorde fra boks), 18 box jumps og 36 double unders. Fin svettefest uten å drepe beina helt.

Onsdag

Styrke på egenhånd igjen, bestående av knebøy, pullups med vekt, Ettbeins strake markløft med hantler, enarms roing og, nok en gang, håndstående til vegg på slutten der. #faceyourfears og sånn, haha.

Torsdag

Kjørte en økt på CrossFit Fønix, som startet med teknikkterping på clean and jerk, etterfulgt av noen forholdsvis tunge sett. Avsluttet med 3 runder for tid av 20 kalorier på romaskinen, 20 knebøy, 20 kalorier på romaskinen igjen og 20 smale pushups – 3 runder.

Fredag

Styrkeøkt på vei hjem fra jobb – markløft, skulderpress, step ups og chins, rundet av med to sett med dips og rygghev med vekt. Fin start på helgen💃🏼

Lørdag

Egentlig hviledag (ser at det har vært litt trim denne uka, ja), men så var det en teknikkterpe-WOD på CrossFit Fønix som fristet både meg og mannen. Den så ut som følger..

Søndag 

Også egentlig hviledag, men bah – har så mye energi, i kombinasjon med at jeg trengte å koble av tankene litt. Derfor ble det en gåtur, en 30 minutters enkel kondisjonstime på SATS (Energy het den), også gikk jeg hjem igjen. En svettefest, god musikk og en glad instruktør funker alltid på litt kjipe dager😁

Det ble mye trening denne uka, men det er ikke alle øktene som er like tøffe – i det hele tatt. Lørdagsøkten var for eksempel mer.. aktivitet, og da er det rom for å slenge inn litt aktivitet også på søndag (går ikke i kjelleren av en hopp og sprett-time i 30 minutter, ihvertfall ikke om man går inn for å holde igjen litt). Blir nesten litt feil å kalle alle øktene «trening» i så måte, men ja.. dette er ukas aktiviteter, hehe.

Har dere hatt en fin treningsuke? ❤️