Pia Seeberg

Treningsuka som gikk – uke 28

17. juli 2017   |   Kommentarer

Mandag

Kickstartet dagen med en morgenøkt på Crossfit Fønix, der vi først gjorde front squat 3 reps x 5, før en morsom AMRAP på tre minutter, fem ganger. Øvelsene var 3 power clean, 6 push ups og 9 air squats, og vi skulle altså gjøre så mange runder som mulig av dette på tre minutter. Deretter fikk vi hvile et minutt, før vi gjorde det samme på nytt. Slik holdt vi på til vi var igjennom fem runder. Supermorsom økt!

Tirsdag

Nok en dag på crossfit´en, der vi gjorde sumomarkløft, tre reps x fem sett, før vi gjorde tre runder av følgende..

  • 15 kcal roing
  • 12 power snatch
  • 9 burpees

Ganskje kjapt og effektivt, den siste der var vel over på noen drøye syv minutter, men ble overraskende sliten lell, hehe.

Onsdag

Torsdag

Asså, den rakker´n her drepte meg helt, haha. Vanligvis ville dette vært en favoritt hos meg, men kroppen var bare virkelig ikke helt med denne dagen. Så hva gjorde jeg da? Jo, lyttet til kroppen og skrudde ned tempoet en smule. Det er ikke noe vits i å pushe kroppen maksimalt når du kjenner at du ikke er helt på topp.. det kan være sabla vanskelig når man er på crossfit med en gjeng, man blir jo gira av at alle er så gira, men jeg føler jeg har blitt flinkere til det denne gangen.

For jeg har jo vært ganske så crossfitivrig tidligere også, som noen av dere kanskje husker. Det kan dere lese mer om i innlegget under. 

Nå føler jeg jeg har mye mer kontroll over treningen, og er flink til å trene med overskudd. Jeg lover jo tross alt meg selv i innlegget over at..

«når jeg begynner med litt mer jevnlig crossfit igjen skal jeg angripe det hele på en smartere måte, slik at både kropp og sinn henger med i svingene. Jeg blir stadig bedre på å ta med hverdagen i «treningsregnestykket mitt», og innse at om jeg har ambisjoner om å ha et høyt tempo i hverdagen må også treningen justeres deretter. Både for å holde helsa tipp, topp, tommelopp, men også for å faktisk å få effekt av innsatsen man legger ned».

So far, so good!

Fredag

Hviledag, bortsett fra en deilig langtur i skogen med hunden.

Lørdag

En kjapp økt med kjæresten på gårdsplassen, der vi gjorde følgende øvelser..

A1) Push ups

A2) Double unders

B1) Utfall bakover med kick foran kroppen

B2) Fremoverlent roing med minibands

C1) Hollow rock

C2) Liggende ryggtrekk

… også gjorde jeg litt rumpegreier med minibandsene til slutt. Vi jobbet i 45 sekunder på hver øvelse, med 15 sekunders pause mellom, tre ganger på hver. Finfin start på lørdagen!

Søndag

Hviledag.