Pia Seeberg

Ny episode av Treningspodden!

30. januar 2017   |   Kommentarer

 

Treningspodden er sponset av Kari Traa og VING Treningsreiser

Variert kondisjonstrening, mobilbruk og (u)sunne pølser er på agendaen! Jeg og Silje storkoste oss når vi spilte inn episoden (som vanlig), og jeg tipper du kommer til å gjøre det samme når du lytter til den😁

HER finner du ukas episode. Du finner Treningspodden i de fleste apper og sider for podkaster, blant annet i Soundcloud, iTunes og på Acast.

Treningspodden_cover

I denne episoden deler jeg blant annet mine tanker om noe jeg vurderer å gjøre til mitt nye prosjekt – prosjekt begrense mobilbruk! Forrige uke lastet jeg nemlig ned appen Moment, som fortalte meg hvor mye tid jeg bruker på mobilen hver dag. Resultatet hører dere i ukas episode, hehe. Nå skal det sies at det i stor grad er fordi jeg jobber så mye på telefonen, men jeg vet at jeg har forbedringspotensiale. Derfor har jeg konkrete mål for denne uka, som jeg deler mer om i neste ukes episode.

I tillegg utfordret jeg Silje til å laste ned appen, for å bli klokere på sin egen mobilbruk – blir spennende å se hva hun syns😊

Videre tar vi for oss kroppsvektsøvelsene pullups, pushups og ettbeins knebøy. Ettbeins knebøy er min evige «goat», som man sier på crossfitspråket, og jeg ble nesten inspirert til å gjøre noe med det.

Bare nesten da – det får bli når sommeren nærmer seg! 

Vi smarte tips til hvordan du kan variere kondisøktene dine inne på treningssenteret, inspirert av Siljes kondissak i månedens ShapeUp, med den fengende tittelen «Triathlon på treningssenteret». Ikke noe småtterier, med andre ord.

På matdelen tar vi for oss pølser som matvare, sunt eller usunt (selv om jeg egentlig er motstander av den type inndeling – alt er lov i rimelige mengder som henger sammen med målet ditt syns nå jeg😊). Avslutter med ei litta runde på Cottage cheese, og hvorfor det er verdens beste matvare for typ… alle i treningsbransjen, hehe.

I skrivende stund ruller jeg hjemover fra fjellet med mannen. Han har unnagjort et par møter på veien, og jeg har startet arbeidsdagen med Skype-møte med de andre mentale trenerene på RAW Trening, samt opprydning i mailboksen. Digg!

IMG_2050 IMG_2049

… og jeg aner ikke hvorfor disse bildene legger seg opp ned i dette innlegget – må fikses i ettermiddag, for pc-jobbing i bilen gjør meg bilsjuk😅

Pia Seeberg

Ny episode av Treningspodden!

| 23. januar 2017   |   Kommentarer

Treningspodden er sponset av Kari Traa og VING Treningsreiser

God mandag, dere. Den blir selvfølgelig enda litt bedre med ny episode av Treningspodden! I ukas episode har vi kommet rett fra BH-shoot med Kari Traa, som jeg blogget om i dette innlegget, og var fortsatt litt i noia-modus over det, hehe.

HER finner du ukas episode. Du finner Treningspodden i de fleste apper og sider for podkaster, blant annet i Soundcloud, iTunes og på Acast.

Treningspodden_cover
  • Vi tar et aldri så lite oppgjør med den usikkerheten vi alle kjenner på ifm. egen kropp, og hvor viktig det er å «drite litt i det».
  • Silje forteller meg om en sjuk historie, som kort fortalt omhandler idiotiske mennesker på sosiale medier når man poster en video som formidler treningsglede og vanlige mennesker. Kjenner jeg blir irritert bare av å skrive om det ass.. #folk.
  • I tillegg har Silje testet både crossfit og olympiske løft, og forteller blant annet om en sjukt morsom greie hun presterte å gjøre på sin første crossfittrening.
  • Vi tar for oss magetrening, og dreper blant annet et par myter som omhandler den omdiskuterte sit up´en.
  • Fire middagsforslag som du mekker på toppen fem minutter – perfekt på travle dager!

 

Pia Seeberg

Ny episode av Treningspodden!

10. januar 2017   |   Kommentarer

 

Treningspodden er sponset av Kari Traa

Endelig har Silje kommet hjem, og endelig kan vi publisere episode 41 av Treningspodden, der vi snakker om hvordan du selv kan gi deg selv en real kickstart på treningsåret 2017!

Sjekk ut den nyeste episoden HER.

iu

– Vi måtte selvfølgelig ta en real catch up, og snakker blant annet om hvordan vi selv «hadde det» etter en jul med mye mat, kos og mindre trening enn vanlig.

– Så måtte vi selvfølgelig ta for oss ShapeUp Kickstart! Om du er litt usikker på hva dette er forbod, og om hvorvidt du skal kaste deg på eller ei… lytt på denne!

– Kommer jeg selv til å trene ShapeUp Kickstart, eller er det sånn at jeg eegentlig gjør noe annet isteden? Hehe. Vi snakker om hvordan vi selv kickstarter 2017 på best mulig måte

– Våre nyttårsforsetter. For ja, de fantes visst, hehe.

– I tillegg gir vi deg våre tre beste tips til hvordan du kickstarter året kostholdsmessig også, uten å gå heelt overboard. Disse er er et must!


Èn liten ting til, fine dere.

Her ser dere gårsdagens #matmandag, som jeg faktisk bare publiserte på min Facebook-side i går.

HER ser dere hele oppskriften.

Etterhvert som jeg jobber mer og mer med denne sosiale medier-moroa ser jeg at det er kult å fordele innholdet mitt litt utover de andre kanalene også. Derfor råder jeg deg til å like Facebook-siden min HER, slik at du får tipsene rett inn i feeden din. Hver eneste like, hver eneste kommentar, har enormt mye å si når jeg jobber meg gjennom Facebook-algoritmen (haha – #thestruggleisreal), så hvis du ser noe du vil ha mer av.. like!🙋🏼

That was iit – nå er jeg i møte med Kari Traa-gjengen, så jeg burde nok følge med litt😅 Ha en nydelig tirsdag!

 

Pia Seeberg

Ny episode av Treningspodden!

2. januar 2017   |   Kommentarer

Treningspodden er sponset av Kari Traa

Ref gåsdagens innlegg – I DAG er den nye dagen i 2017, hehe. Liker jeg å tenke da ihvertfall.

I dag tidlig hadde jeg God Morgen Norge på skjermen foran meg, og har hittil sett opptil fire kjente «treningsfjes» på skjermen foran meg. Godt å se at flinke folk får skinne i media nå som treningsmotivasjonen virkelig er over oss! Vi i ShapeUp og Treningspodden er selvfølgelig med på moroa, og har, as always, publisert en ny episode av Treningspodden.

  • Sjekk ut den nyeste episoden av Treningspodden HER.
iu

Der snakker vi blant annet om… 

  • Hvordan kan man løsne opp i kroppen når man har lange dager og sitter lenge ved skrivebordet. Klassisk i eksamenstiden som var før jul, men ikke minst nå som man vender tilbake til arbeidspulten.
  • Hvordan kan man trene når man har stagnert i en øvelse som knebøy, og ikke blir sterkere. Vi gir deg en rekke muligheter til å komme deg videre!
  • Hvor vanskelig er det egentlig å bli instruktør på gruppesenter? Hvordan går man frem? Her har Silje masse gode tips å komme med, om det er slik at du går med en liten instruktør i magen.
  • Jeg deler en super partnerøkt som du gjøre med venner, familie eller kanskje kjæreste? Jeg gir to alternativer, så her får du noe å gjøre enten du trener hjemme eller på treningssenter.
  • Kan man tøye uten å være varm, og gir det like god effekt?

Mye snadder i ukas episode altså! Nå skal jeg fortsette å jobbe litt her hjemme, før jeg etterhvert setter snuta mot treningssenteret. I dag er dagen jeg småstarter med ShapeUp Kickstart-programmet, og herrejemini, som jeg gleder meg! Kickstarten du trenger befinner seg altså i månedens utgave av ShapeUp, der vi gir deg et fullt treningsprogram for hele januar, og vel så det. Kort sagt – ALT du trenger for å få en god start på det nye treningsåret. Vi starter opp offisielt sammen 9. januar, altså neste mandag, og da vil også jeg og Silje prate oss igjennom hele treningsprogrammet på Treningspodden. Sørg for å plukke med deg månedens utgave, som er i butikk fra og med i dag, så starter vi opp sammen alle sammen 9. januar – HURRA!

  • Du kan lese mer om ShapeUp Kickstart HER.
Pia Seeberg

Ny episode av Treningspodden!

26. desember 2016   |   Kommentarer

Treningspodden er sponset av Kari Traa

Kjæresten har akkurat dratt, og jeg er alene igjen på hytta med mine fire andre favoritter, mor, far, bror og hund. Her har jeg planer om å nyte virkelig late dager, før jeg setter kursen mot mannens hytte på onsdag – da aner jeg en litt mer festlig avslutning på 2016, og jeg er så heldig å få være med på moroa. Det gledes!

MEN, til hva som er langt viktigere enn det; i dag har det kommet ny episode av Treningspodden – hurra! Som dere vet gønner vi på med episoder hele jula igjennom, juleferie eller ei.

  • Sjekk ut den nyeste episoden HER.
P to the odd foto@rasmuskongsore.com Treningspodden
Foto: Rasmus Kongsøre

Slik lytter du på podcast

lytt

I ukas episode snakker vi om…

  • Vi snakker om 4 x 4-intervaller – hva, hvordan og hvorfor. I tillegg skravler vi litt om intervalltrening generelt, og tar for oss ulike oppsett vi selv liker å kjøre på mølla. Her er det mye intervallinspo å hente!
  • Vi snakker om morgentrening. Får man samme effekt med morgentrening som når man kjører den samme treningsøkta litt senere på dagen?
  • Hvordan unngår man at dårlig lukt setter seg i treningsklær?
  • I tillegg tar vi for oss ulike dilemmaer på treningssenteret. Er det innafor å lage lyd når man trener? Må man vaske håret etter hver treningsøkt? Og hva skal man gjøre med.. «glanerene»?

Nyt episoden hjerter, og ikke minst dagen. I skrivende stund ligger jeg i sengen og leser på mitt nye lesebrett som jeg fikk i julegave (love it), og det kjennes egentlig ut som om jeg blir liggende her heelt frem til pinnekjøttmiddagen i syvdraget. Snuser litt på å gjennomføre min egen hjemmetreningsøkt, men njææ – vi får sjau!

  • Den kan du forøvrig sjekke ut HER, om du ikke allerede har fått den med deg.

God jul!🎄

Pia Seeberg

Ny episode av Treningspodden!

5. desember 2016   |   Kommentarer

Vi sparker selvfølgelig i gang uka med en ny episode av vår elskede Treningspodden. Til info, det kommer vi til å gjøre hele jula igjennom! Vi har hørt rykter om at noen tar juleferie her og der, men vi holder det altså gående – hurra!

  • Sjekk ut den rykende ferske episoden HER.

I ukas episode er det gruppetrening på agendaen, frøken Thorstensens hjertebarn, hehe. Hun jobber jo blant annet som gruppetreningsansvarlig på et treningssenter her i Oslo, så det var superdigg å få tilgang på all den kompetansen hun sitter inne med!

ossqq qqqq

Slik lytter du til podcastlytt

I ukas episode…

– Snakker vi oss igjennom gruppetreningens hva, hvordan og hvorfor, og deler av egne erfaringer, både positivt og negativt
– Vi gir deg fire tips til hvordan du kan få mest mulig ut av gruppetreningene du velger å bli med på
– Vi snakker om instruktører, og hva man opplever som en «god eller dårlig» instruktør. Her må jeg jo skyte inn, som jeg også gjør i episoden, at dette i veldig stor grad er en smakssak. Når jeg hørte på episoden i går syns jeg jeg var litt vel streng når jeg snakket om dårlige erfaringer, men poenget kommer ihvertfall frem da, hehe. Jeg setter pris på hver eneste en som er der ute og gjør noe for folkehelsa sin del, og om noe tilfeldigvis ikke faller meg personlig i smak er jo ikke akkurat det en avgjørende greie. Måtte bare få sagt det😘
– Vi snakker også om Sunn Fornuft-prisen jeg stakk av med for en uke siden, og både jeg og Silje tenker litt høyt om eksponering av trening og kropp i sosiale medier.
– Avslutningsvis skravler vi litt om min smått påbegynte vei til muscle ups, og vi deler hver vår oppskrift: matmuffins og bønnebrownies. Nam!

Håper dere liker ukas episode, og god mandag alle sammen😃❤️

Pia Seeberg

Ny episode av Treningspodden!

7. november 2016   |   Kommentarer

Treningspodden er sponset av Kari Traa og Den Lille Nøttefabrikken

Good mandag!

I dag er den nyeste episoden av Treningspodden ute, der vi snakker om, blant annet… 

  • Hva har vi gjort siden sist – jeg har fokusert på jobb, og har måttet kutte på fokus på trening. I tillegg vært småsjuk og tett i nesa, som jeg føler høres litt på episoden også – daua heelt av det når jeg hørte igjennom i helgen, haha. Sorry peeps, it will not happen again! Silje har vært på mindblowing yoga med Bertine Zetlitz, og TrenSammen med Lasse og Jørgine.

Sinnsykt kult å høre henne fortelle om disse to opplevelsene!

  • Tung styrketrening. Hva er egentlig tung styrketrening, og hvordan vi implementerer vi det i vår treningshverdag på best mulig måte? Er Body Pump styrketrening? Eller er det kanskje en utbredt misforståelse at alle saltimer med vekter gjør deg sterkere? Vi deler våre egne erfaringer, og denne epiosden kunne ikke passet oss bedre i grunn – vi jobber begge for å bli sterkere, i form av hvert vårt mål…

Silje skal nemlig klare fem pullups innen jul, som hun nevnte i forrige episode, og jeg letter på sløret og forteller om mitt knebøy-mål; 100 kilo innen jul, I´m coming for you!

  • Silje deler av egne treningsøkter med sin superPT, der han trener henne for å nettopp, bli sterkere. Jeg setter opp min egen trening, og deler litt av denne også.
  • Fire konkrete øvelsestips til hvordan du kan trene deg opp til å klare din første pullup.
cover_treningspodden

Vi oppsummerer episoden til en konkret oppskrift på hvordan du enkelt og greit kan trene for å bli sterkere. I tillegg slenger vi litt mattips inn på slutten der, og selvfølgelig litt annet krydder som ei kan forklares skriftlig – det må høres. I skrivende stund er jeg på vei til fotoshoot, hoppende glad av flere årsaker. 1), jeg skal på fotoshoot med ShapeUp (!!), og 2) jeg kjenner at kroppen er 90% frisk – hurra! Nå har jeg planer om å gi 100% denne dagen, både på covershoot og på gulvshopping med mannen i ettermiddag, også tenker jeg ukas første treningsøkt venter på meg i morgen. Woop!

Ha en fortreffelig mandag dere – it´s on like donkeykong!