Pia Seeberg

Kunsten å drite i den planlagte treningsøkta

7. februar 2018   |   Kommentarer

I dag tidlig sto jeg opp, som vanlig i disse dager, 06.00 for å få unna dagens treningsøkt – helt i tråd med det jeg snakker om i vloggen jeg la ut på søndag. Etter min faste kaffekopp kjente jeg derimot at det definitivt var ugler i mosen, og etter noen års erfaring har jeg endelig lært meg å lytte til kroppen; det måtte bli hviledag fremfor den planlagte styrkeøkta.

Jeg gjorde litt lett morgenyoga, og sa meg fornøyd med det. For bare noen år tilbake ville jeg pushet meg gjennom en halvgod til dårlig økt til tross for laber dagsform, og for all del, noen ganger er det på sin plass. Men når man merker at kroppen kjennes tung ut, og jeg har null lyst til å gjøre noe jeg elsker, da vil jeg heller droppe eller utsette økta, fremfor å gjennomføre en styrkeøkt som ville gitt lite mening, utover å tømme meg ytterligere for energi. Kan også skyte inn at jeg har spist som en hest i dag, til tross for lite bevegelse – lurer på om det ikke er helgens skirenn som begynner å ta meg igjen.. 👻

Alternativ trening/bevegelse er min beste venn på dager som dette, og i dag ble det altså stueyoga. Ti poeng til meg. At jeg hadde sporty PT-kunder hjalp meg også gjennom dagen, og gav meg godfølelsen selv om jeg ikke sørget for den selv 😅🤷🏼‍♀️💯 #folk ❤️

Ikke vær redd for å droppe planlagte treningsøkter når det er et resultat av å lytte til kroppen. Den gir oss SÅ mye informasjon, og det er synd at vi hele tiden skal overstyre det som kjennes riktig for oss. Så lenge man er ærlig med seg selv tror jeg de fleste av oss står over økter av de rette årsakene, og ved å gjøre nettopp det vil du også sikre bedre kontinuitet i de gode øktene dine. Og kontinuitet vet dere, det gir resultater 😊

Btw, i morgen skal vi ha Jørgine som gjest i Treningspodden – noe spes dere lurer på? 😊 Fyr løs isåfall, da episoden kommer til å bestå av spørsmål fra dere lyttere.

God onsdag❤