Christina Fraas

Her er mitt hjemmetreningsprogram!

| 8. mars 2018   |   Kommentarer

Her er mitt treningsprogram som trener hele kroppen, rett fra stua!



Tidligere skrev jeg dette innlegget om hvordan lage sin egen hjemmegym på budsjett. Det aller meste av mitt utstyr er pent brukt fra FINN og kostet halvparten av nypris! Jeg liker å kjøre såkalt «supersett», det vil si at jeg kjører to øvelser om hverandre, før jeg tar en liten pause og starter på to nye. Here we go!

Kettlebellsving trener både bein, rumpe og rygg. Hold kettlebellen med begge hender, bena i skulderbreddes avstand og støt eksplosivt fra hofta. Det er denne bevegelsen som løfter kettlebellen, ikke armmusklene. La kettlebellen svinge ned igjen, og gjenta.

  • Kettlebellsving 30 sekunder x 3 sett
  • Klassiske push-ups 10 stykk x 3 sett

Du kan komme deg i aktivitet uten at det koster mye! Mange basisøvelser kan gjøres på matte med egen kroppsvekt. Sideplanke tar skikkelig i mage og kjernemuskulaturen. Matten kostet meg 100,- på FINN

  • Thrusters (knebøy med press) 12 reps x 3 sett
  • Sideplanke (løft arm/ben om du klarer) 30-60 sekunder x 1 per side

Kettlebellen funker til roing også! Her må kjernen holdes stabil. Fokuser på at bevegelsen skal skapes av skulderbladene og ikke bare albuene. Min er 16 kg og koster 800,- ny, jeg fikk min for 400,- i perfekt stand!

  • Bulgarske utfall 10 reps x 2 sett per ben
  • Ro med kettlebell 10 reps x 3 sett

Ribbeveggen har fått et strøk maling og ser skikkelig kul ut. Her er det så mange muligheter, en killer er benvev for å trene magen! En ribbevegg koster fort 2000,-, men følger du med på FINN kan du spare mange hundre.

  • Båten med rotasjon 20 sekunder x 3 sett
  • Benhev i ribbevegg 10 reps x 3 sett

Jeg kjøpte forresten også et par piggsko/joggesko med pigger «brukt». De var helt ubrukte men vedkommende hadde kjøpt feil størrelse! Jeg har ikke fått ut fingeren og testet de ennå men nå gleder jeg meg SKIKKELIG til følelsen av å komme igang.