Pia Seeberg

Er det mer effektivt å trene løping sammen med andre?

6. mai 2018   |   Kommentarer

I skrivende stund ligger jeg og deler av gjengen ved bassenget, etter en super start på dagen – som always på treningsreise, haha. Først joinet jeg en Step-time med Sølve, fantastisk kondisjonstrening, før jeg hadde en time med gjengen som het Fun & Run. Mange som ikke digger å løpe valgte å bli med, og de var strålende fornøyd etter gjennomføring. Hvilket bekrefter min lille påstand – det er lettere å løpe sammen med andre!

Er du ikke enig? 

Spesielt når vi snakker om intervaller og bakkeintervaller, som vi kjørte i dag. Etter en lett oppvarming gjorde vi følgende..

Man jobbet i team, der den ene personen gjorde x antall knebøy eller jumping jacks (man kunne velge og variere underveis), mens den andre løp en distanse på cirka 400 meter. Når den personen kom tilbake var det den andres tur, mens løperen jobber videre på repetisjonene med knebøy og jumping jacks. Begge skulle løpe 400 m x 2 – da var økt 1 over. En supergod, liten WOD, som definitivt fikk gjengen til å gi det lille ekstra på løpingen.

Vi rundet av med bakkeintervaller, og der er det jo ingen tvil om at man henter ut mer kraft i beina når man har noen å løpe med/mot😅

Alt er bra på tur som du skjønner😊☀🌴 Nå er det lunsj, og deretter har jeg en WOD med gjengen – de som vil. Etter det har jeg planer om å trene selv, men vi får se om det frister. Kjenner jeg meg selv på treningsreise rett, så gjør det nok det. Blir alltid så inspirert av folka jeg ass 😅 Apropo min egen trening – det er tema i ukas vlogg. Den skal jeg også klippe ferdig i dag, så sjekk innom litt senere i dag 😁

Stor klem til dere alle ❤️