Jørgine Massa Vasstrand

Emil´s åtte-minutters-utfordring!

16. juni 2017   |   Kommentarer

I går kveld ble vi med fetteren vår på trening. Senteret ligger i en liten kjeller midt i byen, vi er på landsbygda, og ikke nok med det..Vi befinner oss langt nede i SørItalia . Sammenlignet med Norge så er det en ganske heftig reise tilbake i tid.

Her trener folk på en litt annen måte enn det vi gjør i Norge. Faktisk prates det mer enn det trenes… støynivået er høyt, det er trangt, varmt og god stemning!

Det er hovedsakelig apparater som gjelder. Gutta fokuserer først og fremst på overkropp, og jentene holder seg til ekstremt lette vekter og pussmerkelige øvelseskombinasjoner.

Tvillingene og jeg ble nærmest en liten attraksjon. Vi hadde publikum, fikk spørsmål om litt av hvert og fikk mange klapp på skuldrene.

Tross flere koselige avbrytelser, fikk vi oss en god økt med en ordentlig badass avslutning!

En real svettefest og et skikkelig pulsmaraton!

Økten var det Emil som fant på og heldigvis varte den ikke i mer en åtte minutter. Styrke og kondisjon fikk kjørt seg, og jeg anbefaler deg å teste.

Nå ser det ekstremt ut når Emil gjør det, mannen er jo i toppform, men denne er for alle.

45 sekund jobb 15 sekund pause x 8

  1. Shoulder tap (kan gjøres på knærne)
  2. Boksing (kan gjøres med og uten vekter. Vektene kan forresten byttes ut med to små vannflasker)
  3. Climbing plank (kan gjøres på knærne)
  4. Squat kick
  5. Mountain climber
  6. Hign knee lifts
  7. Toe touch (hjelp evt til med den passive hånden for å komme deg opp)
  8. Burpees

Kan gjøres akkurat så tung som du ønsker det.

Hjemme, på treningssenter, i hagen eller på hotelrommet…

Noen som tar Emil sin åtteminutters utfordring?!

Jørgine♥