Pia Seeberg

Dette gir næring til inspirasjon, motivasjon og magefølelsen

16. januar 2018   |   Kommentarer

Turen som omtales er i samarbeid med VING – #reklame

Denne turen er mange ting, men jeg kjenner at pausen fra hverdagen hjemme har gjort meg godt.

Jeg har fått møte masse nye, inspirerende mennesker, jeg har fått gjøre helt nye ting, og jeg har fått muligheten til å se på ting fra et litt annet perspektiv. Jeg har gjort mer pusteøvelser og mindfulness enn jeg har gjort til sammen de siste tre månedene (det er visst en sentral del av yoga, som jeg altså har lært), jeg har gått lange turer på stranda med inspirerende podcaster på øret, jeg har lest bøker som hjelper meg til å utvikle mine egne ideer, jeg har vært i nærheten av to superinspirerende instruktører, og ja.. i det hele tatt fått næring til noe som er langt viktigere enn kropp og muskulatur – nemlig inspirasjon og magefølelsen.  

Ingen helomvendinger som står for tur når jeg kommer hjem altså, snarere tvert imot – jeg har blitt enda tryggere på at den veien jeg er på nå er helt riktig, og jeg skal, om mulig, bli enda råere på å prioritere riktig. I tillegg skal jeg..

  • Få faste rutiner på mindfulness og pusteøvelsene mine. Dette var jeg superflink til før jul, men nå i det nye året har det sklidd ut litt. Denne uken har jeg merket hvor godt det gjør.
  • Skrive en bok. 2018 er året, og det har jeg jo allerede nevnt på Treningspodden. Dritskummelt, men noe jeg har drømt om lenge – også blir man jo inspirert av jenter som Jørgine og Treningsfrua, og jeg kjenner at nå er det dags. Og jeg vil gjerne ha med dere på reisen. Mer om det senere😊
  • Ha min første SOMA MOVE-time. Til helgen skal jeg på kurs, og jeg må anvende det jeg lærer så fort som mulig, slik at det ikke går i glemmeboka. Derfor sier jeg det til dere nå, så dere kan holde meg ansvarlig, hehe.
  • Ta videreutdanning. 2018 er året der jeg får mer kjøtt på beinet, relatert til det jeg ønsker å jobbe videre innenfor. Jeg har jo en bachelorgrad i journalistikk, samt en hel haug av kurs innenfor både mental trening, fysisk trening osv, men ja.. vil ha mer, og kjenner at motivasjonen ville hatt godt av det😊
  • Fortsette å gjøre ting som gjør meg glad. Lite til ingenting er verdt å bruke tid på hvis det ikke gjør meg glad på den ene eller den andre måten. Og når jeg i tillegg kan velge selv hva jeg skal bruke tiden på, så er jo svaret ganske gitt – det er bare ikke alltid like lett å huske på alltid, hehe.
  • Gjøre flere ting som har med mennesker å gjøre. PT-kunder, mental trening, foredrag, workshops, gruppetreninger, treningsreiser, eventer – I love it! Og jeg har mulighet til å gjøre mer av det, noe jeg håper å få til i 2018.

Man trenger ikke dra på yogareise for å finne ut av disse tingene. En kveld for deg selv, med mål om å skape klarhet, kan være nok til at du klarer å se deg selv litt i fugleperspektiv – men man må bestemme seg for det, og tørre å skape nok ro rundt deg og topplokket til at du kan lytte. Hvert hode og dermed prosess er ulik, men her er noen tankespørsmål som kanskje kan hjelpe deg i gang..

Hva er viktig for deg?

Hvorfor er det viktig?

Hvis du skulle endret noe, hva skulle det vært?

Hva ville du vært stolt av å ha oppnådd i 2018?

Hva hindrer deg fra å oppnå nettopp det?

Så enkle spørsmål, men tidvis ganske vanskelige svar, hehe😅

Runder av med litt mobilbilder fra dagene her nede. Nå går det snart mot slutten, og natt til fredag, torsdag ettermiddag for dere, setter jeg snuta hjemover. Nytelsesmode ON!😍   

Håper du har hatt en fin tirsdag – pappa sendte meg bilde av snøværet fine, lille Norge har akkurat nå – hooly moly. Pakk dere godt inn 😘