Pia Seeberg

Favorittmat på farta

27. oktober 2016   |   Kommentarer

I min verden er det å lage matpakke noe av det smarteste jeg kan gjøre for meg selv.

Jeg merker at det frigir mental kapasitet de dagene jeg har en fullstappet agenda, og jeg kan ha fokus på det som er viktig. Isteden for å smågruble på når jeg skal gå på butikken, hva jeg skal kjøpe, hvordan jeg skal lagre det, spise det osv.. så kan jeg heller kose meg med følelsen av å ha en digg matboks i sekken, som jeg kan nyte akkurat når det passer meg og kroppen min. På den måten blir det ikke bare en kjekk løsning, men også et lyspunkt i en travel dag.

Når jeg har med meg en sammensatt og digg lunsj i veska/sekken som jeg spiser når jeg er sånn passe sulten er det også mindre sannsynlig at jeg går på «oksehunger-smellen» når jeg omsider kommer meg hjem. 

salla salie boks

Mat på farta kan varieres i det uendelige, men jeg vil gjerne slå et slag for disse matboksene jeg da.

De av dere som følger meg vet at det å sørge for at vi gir kroppen vår nok grønnsaker er en hjertesak for meg, der det å implementere en god del av det som en del av mat på farta er en supersmart greie.

  • HER finner du tips til hvordan du kan implementere mer grønnsaker i kosten, uten egentlig å tenke så mye over det.
  • HER finner du mine beste tips til hvordan du blir en råtass på næringsrike matpakker «on the go».

I tillegg er det lettvint med disse matboksene! Lag for eksempel litt ekstra av den næringsrike, digge middagen du lagde dagen før, putt det i en matboks, spe gjerne på med litt ekstra grønt, og vips, så har du et ekstra måltid til dagen derpå. Utover det er det å slenge sammen en salat (jeg syns egentlig bruken av ordet «salat» er totalt misvisende når vi snakker om disse næringsbonanzanee av noen matpakker, men la gå) noe av det enkleste som finnes, der ingredienser som potet, avocado, nøtter og rotgrønnsaker bidrar til å gjøre den langt mer mettende enn Isbergsalat med ferdigskinke og to tomater.

For det er litt for 1990, ass, og bør vel ikke ta noe særlig stor plass i en treningshverdag, spør du meg…

Så, dagens budskap, lite er så mettende som ei skikkelig lunsjboks! Fyll på med det du måtte ønske av godsaker, med mål om å sikre at kroppen får det den trenger igjennom dagen. Brødskiver og annet snadder også helt supert. Selv digger jeg mine egne proteinrundstykker, som du finner oppskriften på HER.

shootinn

Nå skal jeg hvert øyeblikk sette snuta mot Egmont-huset og min første podcast-innspilling med Silje – woop! Etter gårsdagens fotoshoot med foto-Rasmus, som dere ser bilde av over, er jeg så klar for å komme i gang. Deretter venter MT-kunder på RAW, før jeg tipper skrotten treffer sofagruppen i ti-draget. Lang dag, men det er jo heelt ok når det er så mye artig som skjer! I tillegg er det hviledag fra alt som heter trening i dag, og jeg er flink til å nyte det faktum at jeg ikke skal dusje, dobbeltsminke meg, drasse på en treningsbag eller innstille meg mentalt på å pushe meg fysisk på noe som helst tidspunkt ila. dagen.

På den måten er jeg ekstra gira når en ny og fantastisk treningsdag venter i morgen – I like!

God torsdag hjerter! Mye som skjer om dagen, så følg meg gjerne på snappen Piapiapiapia om du er keen på å være med på moroa. Lyly!