Pia Seeberg

Denne økta gir deg effektiv ferietrening med kun egen kroppsvekt

14. juli 2017   |   Kommentarer

Økter som dette er alt du trenger for å få opp pulsen og gi deg selv godfølelsen, uten å måtte stresse med å finne treningssenter eller ha med deg masse utstyr. Perfekt på ferie! Den gjennomføres helt uten utstyr, men gir deg allikevel en fullgod styrke- og kondisjonsøkt. Altså – du trener ikke maksstyrken din akkurat, men du bruker muskulaturen i hele kroppen til å utføre de ulike bevegelsene, og derfor kan vi kalle det en form for styrketrening. Dette bidrar også til at pulsen går opp, og dermed får du trent kondis i samme slengen.

Her har du økten, og øvelsene og gjennomføring i detalj, samt forslag til oppvarming, finner du under videoen. Enjoy!

Slik gjør du 

Varm opp med denne stretchen…

Deretter kjører du 10 knebøy, 20 jumping jacks og 30 mountain climbers, og du er good to go! I selve økten skal du gjennom seks øvelser, der du skal jobbe 30 sekunder på hver øvelse. Vi jobber oss igjennom alle seks, uten pause, før du får 1 minutts pause etterpå. Det er opp til deg selv hvor mange runder du ønsker å gjøre, la dagsformen bestemme, men om du klarer å få til 4-8 runder har du definitivt lagt ned et godt stykke arbeid!

Øvelsene er som følger.. 

 

  1. Breakers
  2. Push ups med ryggtrekk
  3. Hoppende utfall
  4. Situps med strake bein
  5. Burpees
  6. Klatreplanke

… og selve økten ser dere jo i videoen over. Om dere ikke gidder å høre på babbelet mitt i begynnelsen kan jeg avsløre at selve økten begynner på 1:08.

I skrivende stund gjør jeg meg klar til å avslutte hjemmekontoret, og sette snuta mot skauen med familiehunden. Jeg elsker at jeg har mulighet til å være mer på tur i disse dager, og nyter hvert eneste sekund. I dag er det jommen meg fredag også, og jeg krysser fingrene for storhandel, jålete middag og noe godt i glasset. Mannnen har bursdag på søndag, så jeg aner feiring fra fredag til søndag😃

God helg dere, og nyt livet hvor enn dere er i verden😊