Pia Seeberg

Dagens utetreningsøkt og innslag på God Morgen Norge

2. januar 2018   |   Kommentarer

I dag var jeg så heldig å få starte dagen hos God Morgen Norge.

Jeg skal ærlig innrømme at det var småseigt når klokken plingte klokken 05.30, men det gikk overraskende greit så fort jeg var ute av senga. Litt over 08 var jeg på lufta, der temaet var «nytt år, nye muligheter» – hvordan kan vi sikre oss en så god start som mulig?

Innslaget, og dermed svaret, kan du sjekke ut her

Økten vi kjørte i innslaget ble ikke forklart i detalj, så jeg tenkte det kunne være fint å gjøre det her på bloggen. Man jobber to og to gjennom hele økten, og den går som følger..

  1. Planke med thrusters, 12 reps x 3
  2. Ro med partner 12 reps x 3
  3. Burpees til benk (alternativt på bakken) 12 reps x 3

Deretter endrer dere måte å jobbe på; den ene personen løper en spurt på 100-300 meter (det er opp til dere og hvor spreke dere er/vil være, spurten kan i prinsippet være så lang dere ønsker), mens den andre gjør en spesifikk øvelse.

  1. Pushups // løp
  2. Stå i knebøyposisjon // løp
  3. Stå i planke // løp
  4. Stå i utfallsposisjon med armene over hodet // løp

Den ene personen løper, mens den andre gjør øvelsen. Når person 1 er tilbake bytter dere plass. Når begge har løpt én gang og gjort øvelse nummer 1 én gang, så går dere videre til neste. Dette kan gjentas så mange ganger dere ønsker, der jeg tenker 1-3 runder er en fin start. Hvordan øvelsene ser ut i praksis kan du sjekke ut på God Morgen Norge-innslaget jeg har linket til i begynnelsen av innlegget😊

Helt ærlig – jeg har stor respekt for nyttårsforsetter, ny start og hele den greia der, men samtidig – take a chill pill, people. Vi har bare hatt en drøy ukes juleferie, slappet av litt ekstra, spist litt ekstra – verken mer eller mindre enn det. Så fort du kommer tilbake i faste, gode rutiner er du back on track igjen, og godfølelsen er på plass raskere enn du klarer å si hverdag. Når det er sagt, jeg har stor respekt for den følelsen og ønsket man har om å ville renske opp litt i systemet, og i den forbindelse tenkte jeg å dele noen tanker om hvordan jeg velger å gjøre det i morgendagens innlegg (det er så idiotenkelt at det nesten ikke er verdt et innlegg, men nettopp derfor tenker jeg jo egentlig at det faktisk er det). Keep it simple and stupid, så er det langt større sannsynlighet for at de gode valgene holder stand over tid, og dermed gir deg de resultatene du vil ha.

Trening er ferskvare, så du kommer liksom unna nettopp det.

Nå er jeg på vei hjem etter en fin dag på kontoret, og i kveld blir det trenings på CrossFit Fønix – CrossFit Total står på agendaen, som er en styrketest som legger grunnlaget for vårens trening. Økta i sin helhet ser dere under 😊

… så skal jeg levere skiene mine til service, før det blir grønnsakswok med kylling og nudler til middag. Hverdagen ass ❤️

Håper årets første dag har behandlet dere bra – fyr gjerne løs i kommentarfeltet om dere har spørsmål til morgendagens innlegg; hvordan kickstarte sprekisåret 2018 best mulig.

😘