Pia Seeberg

Aktiviteten du trenger for å holde formen i påsken

7. april 2017   |   Kommentarer

 

I samarbeid med Carmex

Som dere alle vet er jeg fan av trening og hverdagsaktivitet, også når det er ferie. Denne påskeferien har jeg planer om å fylle med skigåing (forhåpentligvis holder snøen seg på fjellet), påskekos og masse god mat, der jeg vet at de to sistnevnte tingene smaker enda bedre med bevegelse og et par svettefester i kroppen. Derfor har jeg, i samarbeid med Carmex, fått lov til å sette sammen en aldri så liten påskebingo til oss – rett og slett et sett med aktiviteter som sikrer oss godfølelsen hele påsken igjennom, og ikke minst etterpå.

For du vet den kjipe følelsen av å avslutte påskeferien med laber form og den derre.. oppblåste formen i kroppen? Jeg syns den følelsen er så kjip, og jeg prøver virkelig å styre unna den når jeg tar ferie – i tillegg elsker jeg jo å kunne trene med overskudd! Derfor – aktivitet i ferien er min beste venn, og jeg tar ansvar for å gjennomføre det som får meg til å følge meg bra, både underveis i ferien og ikke minst etterpå.

Og du vet – kan jeg, kan du!

Om du er litt som meg, og vet du kjenner deg bedre med bra mat og litt fysisk aktivitet i kroppen, også i påsken – bestem deg nå. Ta utgangspunkt i dine hverdagslige rutiner, juster det gjerne litt ned, men sørg for å bestemme deg for å gjennomføre de tingene som får deg til å føle deg på høyden. Både underveis i ferien, men ikke minst etterpå. Jeg har ihvertfall bestemt jeg – jeg vil, og skal, komme tilbake til hverdagen med godfølelsen i kroppen!

Til tross for noen festlige dager på afterski, sene kvelder med film og godis, næringsrike (hehe) påskemiddager og late dager. Jeg skal ha i pose og sekk, jeg.

Målet er altså å kunne krysse av alle disse rutene i løpet av påskeuken. Del ditt sporty påskebilde på Instagram med hashtaggene #carmexnorge og #ptpia, så er du med i trekningen av en trillekoffert med Carmex-produkter.

 

Jeg er superhappy over å være ambassadør for Carmex, en leppomade jeg har brukt, typ.. så lenge jeg kan huske? Love it! 

I tabellen i månedens ShapeUp har jeg listet opp ulike aktivitetsforslag vi kan gjøre. Selv skal jeg prøve å gå for én rute hver dag, som er et perfekt supplement til alle andre mulige påskeaktiviteter jeg har på agendaen. Det er opp til deg om du vil gjøre som meg, få unna én rute hver dag, eller krysse av alt på én og samme dag – det blir litt av en treningsøkt. På denne måten får vi den samme gode påskeferien, men vi sikrer oss noe aktivitet hver dag. For du vet, noen dager er det fort gjort å bli liggende på sofaen i både to, tre og fire timer, og vips, så har dagen blitt borte.

I tillegg kommer det en egen hytteøkt allerede på tirsdag her på bloggen – det blir en svettefest uten like, helt fri for utstyr.  Jeg tror nok det blir i videoformat, ettersom jeg har fått så mye gode tilbakemeldinger på videoene jeg har hatt hittil. Tusen takk, det er veldig, veldig hyggelig – mer video it is!

I skrivende stund er vi akkurat ferdig med de siste teammøtene her på jobben, og jeg skal hvert øyeblikk sette snuta mot Drammen. Jeg og mannen skulle egentlig kjøre til fjells i dag, men fordi begge er to slitne kluter venter vi isteden til i morgen – haha. Jeg runder nok av denne uka med en crossfitøkt på Crossfit Fønix, og så dere – så er det påskeferie!