Pia Seeberg

3 ting jeg gjør for å få lyst til å trene når jeg egentlig ikke har det

11. mai 2018   |   Kommentarer

Haha, det skjedde nemlig i dag – for å rekke å få inn litt bevegelse i kroppen før avreise kl 11.15 måtte jeg opp og hoppe forholdsvis tidlig, og når alarmen ringte klokken 07.00 fristet det lite. Så sjukt lite.

Da gjør jeg aalltid følgende..

1. Spør meg selv om det er en fysisk grunn til at jeg ikke kan gjennomføre – sliten kropp, for mye trening, vondter etc. Svaret er som regel nei.

2. Spør meg selv hvorfor jeg hadde planer om å trene i utgangspunktet,  og minner meg selv på den personen jeg har lyst til å være – en som velger å ligge i senga og daffe, eller en som tar seg i nakken og får jobben gjort? Svaret er som regel sistnevnte.

3. Oldie, but goodie; minner meg selv på følelsen etterpå. En liten del av det er den fysiske følelsen av å ha svettet og brukt kroppen, men jeg elsker også den mentale biten – mestringsfølelsen!🙋🏼

Et realt #treningstryne rett etterpå, men så fort jeg hadde fått summet meg litt var jeg så sjukt fornøyd med at jeg kom meg ut og fikk jobben gjort. Hele økten kan du sjekke ut på Instagram, hvis du er gira på å teste – utstyrsfri, perfekt i finværet😊

Dette er ikke noe magic trick, som med det meste annet innen fysisk og mental trening – magien skjer når man faktisk evner å bruke de tipsene vi har til rådighet. Som disse😊 Husk på de, neste gang du vingler mellom skal, skal ikke.

Etter økta pakket jeg ut av hotellrommet, styra og fikset litt, og ikke minst, nøyt en siste hotellfrokost. 

Nå er jeg på Flytoget, hvert øyeblikk hjemme i Drammen, og det er jommen meg fint det å. I kveld blir det kosekveld med mannen, og i helgen skal jeg nyte den norske forsommeren så godt jeg kan – ikke akkurat det verste været å komme hjem til☀️

God fredag, fine folk😁❤️